Buku novel

Assalammualaikum...korg.sejak kebelakangan ini saya banyak meluangkan masa dengan membaca buku novel.Sebelum puasa lagi saya dah mula minat dalam bab macam ni.Mula dari jualan buku di sekolah saya tempoh hari,saya pinjam buku dari teman saya lagipun buku itu baru dibeli olehnya..
Sekarang saya sedang membaca buku yg direkomenkan oleh mak saya yg berjudul 'BINTANG JATUH'.Sinopsisnya agak keliru tetapi saya minat untuk membacanya:
                                        Bintang itu adalah aku
                             Ia turun ke bumi sebagai Bintang Jatuh
                    Dan,mengabulkan permintaan seorang anak kecil...
              yang menginginkan sebuah basikal merah di hari lahirnya...
                               Juga...permintaan sepasang kekasih...
                         agar mereka hidup bahagia hingga akhir hayat
                                   Ia kemudian jatuh ke rumah aku...
                                  dan menyusup ke dalam rahim ibu... 
                                                lalu menjadi aku!
Saya juga amat menyukai cerpen yg dihasilkan oleh nya(penulis)
-Cinta Telah Berbisik-
           
       Apabila cinta telah bebisik,lautan api bukan lagi halangan,gunung tinggi tiada lagi tandingan.Hanya sekali sinta bebisik,maka runtuhlah ego lelaki punahlah keangkuhan perempuan.Tahukah engkau apa yang berbisik oleh cinta?Ia membisikkan keberanian untuk kau berlari ke kaki langit,menggapai bintang yang berkedipan,lalu menunjukkanmu jalan kehidupan,sehingga kau bisa menempuh segala rintangan hidup ini,tiba di perhentian waktu yang kau impikan dalam menemui dia.Kau mempin tangannya ke satu jalan,jalan yang akan membawa kau dan dia ke alam penuh fantasi ,tiada duka dan kecewa,haya berdua sehingga ke akhirnya.Namun untuk mengecapi semua itu,bukan alang-alang pengorbanan yang perlu kau tunaikan.bukan sedikit air mata yang akan tumpah,bukan sekeping dua hati yang akan terluka,bukan sesaat dua masa yang perlu kau atasi,bukan sehari dua untuk kau menanti cinta itu berbisik,malah sepanjang hayatmu ia tidak akan mencukupi untuk kau kenal erti cinta,kerana itu cinta enggan berbisik.

Buku yang saya habis baca :

1.Bukan Cinta Monyet
2.Aku,dia &.com
3.3 hati
sekarang...4.Bintang Jatuh

itu sahaja yg saya ingin sampaikan didalam hati yg gembira ini..









Comments

Popular posts from this blog

my live

KUAR...DARI....GROUP......

pra upkk